Abi kohaletoimetamine – humanitaarkauba operatsioonideks kasutatavate õhusõidukite tüübid
Kõige keerulisemad ja riskantsemad humanitaarlkauba operatsioonid on päästemissioonid katastroofist tabatud piirkondadesse, mis nõuavad tellitud lennukite kasutamist.
Ja sellest artiklist saate teada, milliseid lennukeid nendeks lendudeks kasutatakse.
Abi kohaletoimetamine – humanitaarkauba operatsioonideks kasutatavate õhusõidukite tüübid
Tšarterid on ainus praktiline viis abi saamiseks kannatanud piirkonnale selliste katastroofide korral nagu maavärinad, üleujutused või orkaanid. Sellise ulatusega katastroofile järgnevad aga sageli täiendavad väljakutsed, nagu raskused lennujuhtimisel, lennukite käsitsemisel ja kõige sobivama kaubalennuki leidmisel.
Varaline kahju või inimohvrid võivad tuleneda poliitilisest ülestõusust või loodusõnnetusest. Tavaliselt põhjustab see majanduslikku kahju, mille ulatuse määrab elanikkonna taastumisvõime ja infrastruktuuri seisund. Selliste katastroofide korral teeb DWC koostööd mitme valitsusvälise organisatsiooniga, et pakkuda ohvritele viivitamatut humanitaarabi. Seepärast on oluline valida humanitaarmissioonide jaoks õige kaubalennuk.
Väikesed turbopropellermootoriga õhusõidukid
Kuna turbopropellermootorid on kergemad kui tavalised reaktiivmootorid, saavad nad tõhusamalt startida. Tänu propelleri tekitatud tõmbele võivad turbopropellermootorid maanduda oluliselt lühematele maandumisradadele ja peatuda täielikult palju kiiremini. See annab turbopropellermootoritele maandumisjõudluses ilmse eelise reaktiivlennukite ees. Järgnevalt on toodud mõned populaarsemad mudelid, mida kasutatakse humanitaarabi ja nende võimete kohaletoimetamiseks.
• Cessna Caravan
Lennuk on tuntud oma kasulikkuse ja kohanemisvõime poolest. Caravani lennuk pakub tänu tugevale turbopropellermootorile erakordset segu suurest jõudlusest, madalatest tegevuskuludest ja paindlikkusest, et kohaneda mitmesuguste ülesannetega.
• Pilatus PC-12
Oma maksimaalse kaaluga saab PC-12 NGX startida ja maanduda lühikestel radadel (2,500 jalga) ning võib töötada peaaegu igal pinnal. Võite minna ärilennukiga nagu PC-12 NGX kohtadesse, kus te pole kunagi varem käinud, ja lennata sinna, kuhu soovite jõuda ning vähendada üldist reisiaega.
• Beechcraft King Air
King Air 350iER (Extended Range) versiooni kasutab sõjavägi luureandmete kogumiseks, õhuseireks, sihtmärkide omandamiseks ja luureoperatsioonideks. Beechcraft King Air 350 ja vanemaid King Airi variante kasutab sõjavägi kaubalennukitena ja elektrooniliseks sõjapidamiseks.
Keskmise suurusega kaubalennukid
• Lockheed C-130 Hercules
Significant performance enhancements and new operational capabilities offered by the C-130J Super Hercules directly translate into more effective ground and aerial combat. Operating out of 2,000-foot-long dirt strips in high mountain ranges is one of these qualities.
• ATR 72
ATR 72-600 on ülekaalukalt kõige kütusesäästlikum regionaallennuk tänu oma kergemale raamile, paremale kiirusele ja lühikeste sektorite jaoks ehitatud mootorile. ATR on parim lennuk piirkondlike turgude jaoks, kuna sellel on eelis kütuse põletamisel, mille tulemuseks on madalamad kulud ja saaste.
• Embraer EMB-120 Brasilia
Parema teeninduse tagab lennuki suurem väledus ja tõhusus. Ettevõte on 50 aastat edukalt tegutsenud paljudes lennundustööstustes, sealhulgas kommertslennunduses. See projekteerib, arendab, toodab ja turustab lennukeid ja süsteeme, pakkudes samal ajal klientidele teenuseid ja tuge. Embraer 175 ja Embraer 195 on kaks kõige ohutumat lennukit maailmas.
Suured kaubalennukid
Selliste loodusõnnetuste puhul nagu maavärinad või üleujutused, kus tuhanded inimesed jäävad kodutuks ja vajavad abi, on vaja suuri kaubalennukeid. Suure mahutavusega kaubalennukid on ideaalsed, kui eesmärk on saada kannatanutele võimalikult kiiresti suures koguses humanitaarabi.
• Boeing C-17 Globemaster III
Kõige kohanemisvõimelisem kaubalennuk on C-17 Globemaster III. C-17 suudab suhteliselt kergesti kanda raskeid koormusi.
• Airbus A400M Atlas
A400M on taktikaline lennuk, mis suudab transportida mitmesuguseid ülegabariidilisi kaupasid, sealhulgas sõidukeid ja helikoptereid, mis on eelmise põlvkonna taktikaliste lennukite jaoks liiga suured või liiga rasked. See on esimene valik, kui tegemist on raskete maapealsete masinate saatmisega kaugematesse kohtadesse pärast loodusõnnetust.
• Ilyushin Il-76
Selle lennuki minimaalsed rajanõuded, mis on vajalikud õhkutõusmiseks, on vaid 1700 meetrit ja maandSelle minimaalsed rajanõuded, mis on õhkutõusmiseks vaid 1700 meetrit ja maandumiseks 1000 meetrit, muudavad selle paindlikuks õhusõidukiks, mis suudab maanduda lühikestele ja nn ettevalmistamata radadele. See võib kanda koormust kuni 34000 kg või kuue konteineri kaaluumiseks 1000 meetrit. Seega muudab see lennuki paindlikuks õhusõidukiks, mis suudab maanduda lühikestele ja nn ettevalmistamata radadele. Lennuk võib kanda koormust kuni 34000 kg või kuue konteineri kaalu.
Humanitaarabile spetsialiseeritud õhusõidukid
Aastate jooksul on reisilendudel tehtud palju edusamme – ja see kehtib ka lennukaupade vedamise kohta.
• Vertikaalse stardi ja maandumise (VTOL) õhusõidukid
Nagu nimigi ütleb, on need lennukid mõeldud õhkutõusmiseks või maandumiseks vertikaalselt, mitte ei vaja lennurada. Need on ideaalne valik humanitaarabi toimetamiseks kaugetesse mägipiirkondadesse, kus puudub juurdepääs teedele või kus lennurada on kahjustatud.
• Amfiiblennukid
Amfiibseks klassifitseeritud õhusõiduk on selline, mis võib õhku tõusta ja maanduda nii maal kui ka vees. Vikingist pärit Twin Otter lennukile saab paigaldada amfiibsed ujukid, mis võimaldavad sellel maanduda nii maal kui ka vees ilma maandumisseadet lendude vahel välja lülitamata.
• Kõrge tiivaga lennukid ettevalmistamata lennuväljade jaoks
Võimsate termide ärakasutamiseks saab kogu rahva keskmist kiirust suurendada tiiva kaalu tõstmisega. Tõste ja lohistamise suhte võib saavutada suurema tiivakoormusega suurel õhkkiirusel, mis võimaldab kiiremat keskmist kiirust kogu riigis.
Järeldus
Maavärinad, üleujutused või konfliktid – alati, kui tekib tõsine olukord, tuleb ülemaailmne kogukond kokku, et aidata, saates kannatanud inimestele humanitaarabi. Küsimus on selles, kuidas saab transportida tuhandeid tonne humanitaarabi? See on koht, kus õige lennuki valimine võib humanitaarmissiooni teostatavaks või mitte.
Veendumine, et teil on käsiloleva ülesande jaoks õige lennuk, mitte ainult ei taga, et toit, vesi, ravimid ja muud elupäästvad tarvikud jõuavad sihtkohta ohutult, vaid võivad päästa ka lugematuid elusid. Nii et nüüd, kui teate erinevate õhusõidukite võimalusi, saate teha teadlikuma otsuse.