Lennukaubakonteinerid: põhitõdede mõistmine

Nagu me kõik teame, on lennukonteinerid asendamatu osa kauba ühest kohast teise viimisel. Lugege edasi, et teada saada, miks on lennukonteinerid õhutranspordis nii olulised.

Lennukaubakonteinerid: põhitõdede mõistmine

Esimene kaubalend startis 1910. aastal. Kauba transportimine lennukitega sellest ajast alates on läbi käinud pika tee. Nagu nimigi ütleb, lennutranspordil veetakse kaupu lennukitega. See viitab kaupadele, mida veetakse kommertslendudega või tšarterlendudega. Kaupa saab transportida lennukaubakonteinerites, mida tuntakse ka õhukonteinerite, laadimisseadmete või ULD-de nime all. Lennukaubakonteinereid on kahte tüüpi; lahtised kaubaalused, palletid /võrgud või kinnised konteinerid.

✅ Lennukaubakonteinerite tüübid

Reisi- ja kaubalennukite kaudu veetavate kaupade mitmekesisuse tõttu on vaja erinevat tüüpi kaubakonteinereid. Mõned näited lennukonteinerite tüüpidedest; ULD-d, lennupalletid ja erikonteinerid.

✅ Lennukaubakonteinerid

Lennukauba konteinerite suurused varieeruvad sõltuvalt sellest, mida veetakse. Saadaval on lai valik ülemise ja alumise deck’i konteinereid, olenavalt kauba iseloomust. Mis puututab lennukauba suuruse piirangutesse, siis kaubalennuki lennupalleti maksimaalne suurus standardse kaubalennuki jaoks on 96 tolli x 125 tolli või 2,44 m x 3,15 m.

✅ ULD-d

Ühiku laadimisseade (ULD) võib olla lennukonteiner või lennupalleti ja selle võrkude kombinatsioon. Need on lennukite osad, mis on eemaldatavad ja peavad vastama rangetele tsiviillennunduse nõuetele. ULD-d peab tagama lennuki süsteemide ja konstruktsioonide piisava kaitse.

✅ Palletid

Lennukaubaalus on suur lamedapõhjaline alumiiniumist alus, mille servad lukustuvad võrgulukkudele. Lennukauba kaubaaluste suurused on erinevad ja olenavad kauba iseloomust.

✅ Lennukauba kaubaaluste võrgud

Lastivõrk on tavaliselt ristkülikukujuline või ruudukujuline, kuid võib olla ka ümmargune. See on valmistatud paksust köiest, millel on nurkadest või servadest ulatuvad köied. Saadaval on lai valik palleti võrke, mis pakub ohutut ja tuvalist lennutransporti.

✅ Lennukaubakonteinerite standardimine

Üha keerulisemas pandeemiajärgses maailmas võib standardiseeritud lennukaubakonteinerite kasutuselevõtt olla vastus ettevõtetele ja ekspedeerimisettevõtetele, kes soovivad oma potentsiaali täielikult ära kasutada. Seda peamiselt seetõttu, et standardiseeritud lähenemisviisi vastuvõtmine võib lihtsustada olulisi protsesse, vähendades samal ajal kulusid. See võimaldab lennuettevõtjatel sujuvalt tegutseda koos lastiagentide, ekspediitorite, maapealse teeninduse meeskondade ja kõigi teiste sidusrühmadega.

✅ Lennuveokonteinerite peale- ja mahalaadimine

Lennukaubakonteinerid laaditakse peale ja maha mitmel viisil. Kauba laadimine lennukile on logistika eriaspekt. Kuna lennukaubakonteinerite peale- ja mahalaadimisel on omajagu väljakutseid, tasub palgata parimad kaubakäitlejad. Kõrge standardiseerituse kasutamine, nagu ULD-des ja konteinerites, tähendab, et lennujaamad saavad oma protsesse optimeerida, et saavutada maksimaalne efektiivsus.

✅ Reguleeritava temperatuuriga konteinerid

Aktiivne jahe konteiner jälgib ja kontrollib temperatuuri ning on võtmetähtsusega ravimite ja värskete toodete transportimisel. Reguleeritava temperatuuriga konteinerid hoiavad temperatuuri teatud tasemel kogu transportimise ajal. Temperatuuri reguleeritakse tavaliselt 15 kraadi kuni 25 kraadi Celsiuse järgi, kuid see võib varieeruda sõltuvalt sellest, mida transporditakse.

✅ Jälgitavus ja turvalisus

Lennukaubakonteinerite pakkujad kasutavad uusimaid tehnoloogiaid, mis hõlmavad teavet staatiliste ja külmakartlike kaupade kohta, temperatuuri jälgimist ja muud olulist teavet, nagu valguse kokkupuude ja niiskustase. Lennukauba reaalajas jälgimine tagab turvalisuse kogu lennutranspordi vältel.

✅ Lennukaubakonteinerite piirangud ja väljakutsed

Kuigi õhutranspordi maht kasvab, esitavad mõned piirangud pidevalt väljakutseid selle valdkonna ettevõtetele. Mõned piirangud hõlmavad lendude hilinemist ja tühistamist, kõrgemaid kütusekulusid, maksude tõstmist ja sujuvama protsessi nimel uute tehnoloogiliste arengutega sammu pidamist.

Elektrooniline lennuveokiri e-AWB võeti 2019. aasta jaanuaris vastu kogu lennukauba veoks. See võeti vastu järjepideva protsessi käigus, et muuta kogu tarneahel sujuvamaks, muutudes digitaalseks. See kõrvaldas arvukad vead, mis tekivad käsitsi protsesside tõttu.

Pärast pandeemiat võetakse ülemaailmse kaubanduse jaoks vastu rangem julgeolekupoliitika, kuid ülemaailmsete julgeolekustandardite ja nende ülemaailmse kohaldamise osas on endiselt erinevusi.

On ka mõningaid probleeme, mida ei saa lahendada lihtsalt uute tehnoloogiate kasutuselevõtuga, nagu kasvavad naftahinnad ja julgeolekuohud. Ülemaailmsed kaubakäitlejad ja lennukaubakonteinerite pakkujad peavad tegema koostööd, et leida probleemidele lahendused.

Järeldus

Lennukaubaturu suurus on hinnanguliselt 270 miljardit USA dollarit, mis näitab ainult seda, kui oluline on lennutransport kaupade ja seadmete veoks. Lennukauba mahud on aastaga kasvanud keskmiselt 18%.

Viimased postitused
img Abi kohaletoimetamine – humanitaarkauba operatsioonideks kasutatavate õhusõidukite tüübid
Abi kohaletoimetamine – humanitaarkauba operatsioonideks kasutatavate õhusõidukite tüübid Tšarterid on ainus praktiline viis abi saamiseks kannatanud piirkonnale selliste katastroofide korral nagu maavärinad, üleujutused või orkaanid. Selli [...]
Loe edasi